annenaarzambia.reismee.nl

Dag 4: mazunga's playing sports.

Gisteravond hebben we de dag afgesloten met een potje kaarten: president. Raad eens wie er won? Yes, that was me. Volgende ochtend vertrok mijn busje om 7:40 naar de Linda Community School. Vandaag met de sportvrijwilligers, Austin, Joe en Anton en twee locals gingen we opweg voor een sportles voor de 6e jaars; eerst de meisjes, daarna de jongens. We deden ongeveer hetzelfde programma als gisteren. Daarna was het tijd voor lunch: pizza en salade, heeeerlijk. Na de lunch was ik ingedeeld in het sportproject bij de Linda Farm. We hebben 2 uur lang gespeeld/gesport met 6-8 jarigen. Ze hadden er ontzettend veel plezier in en wij genoten ook heel erg. We hebben met ze gedanst, zij hebben ons dansmoves geleerd en oh wat zijn ze hier soepel in de heupen. Ze dansen hier de hele dag door, zowel tijdens het ochtendproject als in het middagproject. Ze zijn soepeltjes in de heupen, ook de 6-jarigen. Wij leerden ze daarentegen de westerse moves als de discomove van grease etc. Heel schattig. De kinderen houden ook enorm van de parachute. Dat is een spel met een groot zeil wat wij vroeger ook veel deden tijdens de gymlessen.

Als je hier in Zambia over straat loopt of in het busje richting het project zit schreeuwen de Zambianen steeds: mazunga mazunga. Als ik het goed begrepen heb, moet dat iets van blank persoon betekenen in het Zambiaans. Vanavond ga ik proberen vroeg naar bed te gaan want de combinatie van sport en zon is uuuuuitputtend, maar heel leuk. See you tomorrow!

Reacties

Reacties

Nienke

Waar is het Afrikaans eten??????

Inge

Als je thuis komt wil ik die dansmoves van jou wel ff zien

Jaap is cool

Netjes

Oma Smit

Wat leuk om met je mee te reizen Anne! We lezen je teksten met grote belabgstelling! Opa en ik zijn net uitgereisd, dwz terug uit Zwitserland.Je gaat er vast iets moois van maken en ervan genieten! Verbied de muggen even jou te steken. Xxx oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!