annenaarzambia.reismee.nl

Dag 5: sporten, sporten en nog eens sporten.

Gisteravond zijn we een ijsje gaan eten met een grote groep vrijwilligers (zo'n 15 man). Ik had aardbei en yoghurt; het was oke, maaaar om eerlijk te zijn ben ik te veel verwend met bacio in Weert. Nadat we daarna even naar de supermarkt zijn geweest, gingen we weerwolven (een spel) Jeugdherinneringen kwamen terug. Om 22:00 lag ik in bed, want oh wat was ik moe.

Oke, vanochtend 7:40 vertrok het busje richting de school. Wij kwamen aan en, zoals dat gaat in Zambia, was onze klas niet aanwezig. Wij moesten eigenlijk een 6e klas lesgeven, maar het werd de 5e klas. Deze school was geen community school, maar een "government school". Dat bleek, want de leraren hadden de klas goed onder controle en de leerlingen luisterden super. Dit was de beste klas die we tot nu toe gehad hebben.

In de middag stond rugby met girl impact op het programma voor mij en 5 andere vrijwilligers. Dus na de lunch maakten we ons klaar voor de rugby les. Oke, ik ken nul rugbyregels, ik heb nog nooit een rugby spel gezien, dus dat beloofde wat. Ik dacht dat ik op zijn minst wist hoe de bal eruit zag, maar de bal die ik in mijn hoofd had, bleek een american football; too bad. Maar wat een leuke middag was dit; we speelden allerlei spelvormen met zo'n 40 meiden van ongeveer 8-12. Het was heel warm, maar wij als vrijwilligers deden diehard mee met tikkertje in de felle zon. Ofja, sommige vrijwilligers. Na de bezwete middag hadden we 's avonds BBQ. Daarna heb ik 's avonds het spel hartenjagen uitgelegd en gespeeld met een paar vrijwilligers. Van 19:00-22:15 waren we zoet met het spel. Weer een geslaagde avond en morgen een lange dag op het programma: gymles in de ochtend, daarna cultural day in de middag, vervolgens sunsetcruise op de zambezi river en daarna is het tijd voor een avondje uit! Kusjessssss

Reacties

Reacties

Petra

klinkt alsof je het super leuk hebt, wel heel druk! misschien nog n beetje aanpassen aan het tempo daar????.

Tjebbe Smit

Nakuna Matata

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!