annenaarzambia.reismee.nl

Dag 6: drankjes met een mooi uitzichtje

In de ochtend gingen we met z'n drieën gymles geven op een school. Wij kwamen daar aan en er was iets flink misgegaan in de communicatie, op zijn zambiaans. Oftewel er was niet juist doorgegeven dat wij zouden komen, ondanks dat daarvoor 3x gebeld is naar 2 verschillende personen. Nou, goed we konden uiteindelijk toch nog de 2e en de 4e klas krijgen voor een half uurtje, tegelijk wel. Dus wij hadden met zijn drieën twee klassen van 30 personen --> 60 kinderen van tussen de 5-9 bij elkaar. We moesten ons programma flink aanpassen omdat we maar een half uurtje hadden en zoveel jonge kindjes. We hebben er iets simpels van gemaakt en het was een intensief, maar geslaagd halfuurtje.

Na de lunch stond cultural day op het programma. Verschillende locals van hier hebben dingen verteld over de Zambiaanse cultuur en we hebben met zijn alle zambiaans gedanst. We hebben gefrituurde rupsen gegeten, want ja dat is wat ze hier doen. Niet echt mijn ding, ik voel hem nog kruipen in mijn buik. ;)

Aansluitend gingen alle vrijwilligers om 3 uur mee naar de sunset cruise op de Zambezi rivier. Eten en drank included, kaarten mee, en gaan met die banaan. Onderweg zagen we nijlpaarden en krokodillen in de rivier daarna een hele mooie zonsondergang en een aantal drankjes. We hebben gebust en een ander spel; fuck the dealer. Om 19 uur waren we terug thuis en hebben we wat bierpong gespeeld en nog een ander drankspelletje; rage cage. Vervolgens zijn we rond iets over 22:00 naar de bar gegaan. Elke 10 nummers werd er volgens mij op replay gedrukt, want veel meer dan 10 nummers heb ik niet gehoord, maaar desalniettemin was het leuk. Om half 2 lag ik in bed en om kwart over 7 stond de wekker alweer voor een bezoek aan de victoria falls..... kortom, korte nacht en opnieuw een leuke dag.