annenaarzambia.reismee.nl

Dag 8: Even een dagje rustig aan

Na de victoriafalls gistermorgen hadden we beerolympics. Laat het nou net zo zijn dat ik geen bier lust en al helemaal geen bier kan atten. Desondanks werden we 3e van de 6 teams. We hadden 5 verschillende spellen waarin we tegen andere teams strijdden. Bierpong met 36 cups en dat veranderde na 15 minuten in flipcup. Verder was er een obstacle course, het spel hit the bottle, tin maze en een variatie op flipcup. In de avond zijn we in een restaurantje in de buurt gaan eten. Voor 67 kwatcha (zambiaanse munteenheid) had ik een maaltijd en een drankje; dat is iets minder dan 6,70€. Daarna heb ik de eerste helft van de champions league finale gezien en toen was het tijd voor bed, want ik was MOE. Voor vandaag stond er niks op het programma. Ik ben in de ochtend met Ben, Lindsey en Jamie naar de Kudumarket gegaan. De mensen op de markt hier zijn erg dwingend; overal moet je naar binnen en overal beginnen ze tegen je te praten. Dus op een markt hier in zambia is het handig om met minimaal 2 mensen lopen; gewoon, om elkaar te helpen overal weg te komen en om te supporten voor het onderhandelen. Daarna heb ik met Ben in een restaurantje geluncht. Ik had een sandwich met kaas en ham en tomaat; het was heeerlijk. Verder is deze dag vooral uitrusten en een beetje bij het zwembad zitten. Overdag is het hier warm (+/- 30 graden), maar in de avond en ochtend is het redelijk fris; rond de 15 graden. Daarnaast stikt het van de muggen in de avond. Het is hier rond 6/7 donker, waardoor het om 20 uur al aanvoelt als 22 uur. De combinatie van de zon en de slaapuurtjes die je iedere dag wel mist, is het best vermoeiend. Dus zo een rustdag als vandaag is heeerlijk. Vanavond optijd naar bed om morgen weer fit aan het project te beginnen. Er komen morgen 4 nieuwe vrijwillers, waaronder iemand die het sportproject doet. Ciaoooo x

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!