annenaarzambia.reismee.nl

Dag 16; new week

Nieuwe week, dus nieuw programma. Vandaag de 3e klas gehad bij een lubuyu community school. Deze klas was vorige week niet zo goed in luisteren, ook omdat ze niet heel goed engels spreken. We hebben echter bijna altijd een local mee die kan vertalen. Het eerste spel was teambal, waarin de kinderen 10x naar elkaar over moeten spelen zonder onderbreking. Dat ging redelijk, maar omdat het er best hard aan toe ging, raakten een paar kinderen gewond en zijn we overgestapt naar her volgende spel; catchball. Nadat de kinderen wat afgekoeld waren en rustiger waren geworden, deden we een rondje dolikeIdo. Dat is een spel dat komt vanuit het girl impact programma. We staan met zijn alle in de cirkel en 1 iemand loopt klappend in de cirkel en zegt "do like I do". Iedereen in de cirkel zegt daarop "I do I do". Dat herhaalt zich nog een keer en dan zegt degene in de cirkel "I dooo this" en neemt een houding/pose aan; iedereen in de cirkel volgt. Daarna zegt degene in de cirkel " and I dooo this", neemt een tweede pose aan, iedereen volgt en dan zegt degene in de cirkel: "especially you!" en wijst naar iemand in de cirkel, waarna het hele riedeltje zich herhaalt. Ontzettend leuk en nuttig! Na dit spel hebben we nog een spel gedaan voor wat voedingeducatie, maar dat was één groot drama; ze luisterden niet, ze duwden, ze scheeuwden, maakten ruzie, etc. Bij deze school dus nog veel werk aan de winkel.

In de middag had ik reading club, een soort extra les voor kinderen om bij het niveau van de klasgenoten te komen. We hebben met ze gewerkt aan letterherkenning en het alfabet. In de avond werd er hier een movienight georganiseerd. Op het dak van de bar hebben ze hier een groot doek gespannen waarop de film werd geprojecteerd. Vanuit de zwembadrand keken we naar de film mer onze slaapzakken op de ligbedden. Nu snel slapen, want ik heb nog wat uurtjes in te halen!! Goodnight xxxx