annenaarzambia.reismee.nl

Dag 17: medisch vrijwilliger/medisch patiënt?!

Vandaag had ik in de ochtend in plaats van het sportproject voor 1 dag het medische project; home base care. Daarin ga je met 3/4 vrijwilligers naar mensen thuis die medische hulp nodig hebben. De eerste persoon was een wat oudere man met een diepe wond onder zijn voet. Hij miste volgens mij ook wat tenen of zijn voet was misvormd. De wond was schoon en niet geïnfecteerd, dus we hebben de wond behandeld en ingebonden.

Ik werd vanochtend al wakker met buikpijn, maar ik wilde het toch proberen vandaag. Dat werkte helaas niet; onderweg naar patiënt nummer 2 werd ik onwel en moest ik een taxi terug naar huis nemen. Ik heb wat medicatie ingenomen en een paar uurtjes geslapen. Vandaag geen middag project voor mij, maar een beetje uitrusten en beter worden. Het hangt hier een beetje; meer dan de helft van mijn kamer is niet lekker. Hopelijk ben ik morgen weer fit genoeg om mee te kunnen draaien. Voor nu een rustdagje met veel slaap en veel water.

Morgen om 8 uur komen de normeringen van de eindexamens online en tussen 5 en 6 word ik hier in Zambia gebeld.... spannennnnnnnd!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!