annenaarzambia.reismee.nl

Dag 20: mr. Sweet Potato

Een onrustige nacht vannacht; weinig geslapen, nog steeds onwel. Vanochtend voelde ik me iets beter. Ik wilde niet mijn laatste dag missen en toch het ochtend project proberen. We kwamen aan bij shungu school vanochtend en, net zo als de andere weken bij deze school, was de communicatie weer volledig misgelopen. Dit keer zo mis dat er geen gymles gegeven kon worden. Voor mij misschien beter, want daar aangekomen voelde ik me zeer onwel en duizelig. Terug thuis een slaapje gepakt van 2 uurtjes, waarna ik me weer wat beter voelde.

Voor de middag staat vandaag MOPH op het programma; Maramba old peoples home. Na 3 weken mijn allerlaatste middagproject. Het was geweldig. Het is een sociale opvang voor ouderen die niemand meer hebben. In Zambia is het namelijk zo; als je familie hebt, moeten zij je verzorgen en opvangen als je oud bent. Een van de mensen daar mr. Sweet Potato (ja, dat is echt zijn naam). Hij heeft overdag zijn ene vrouw en 's avonds, als vrouw nummer 1 slaapt, gaat hij op bezoek bij vrouw nummer 2. Mr. Sweet Potato wilde mijn nummer hebben zodat als hij genoeg geld heeft voor een telefoon, mij kon bellen. Ik kwam niet meer bij. Een andere meneer, Persan, was blind en woonde daar al met zijn vrouw sinds 1997. Hij houdt daar (blind!) de tuin bij. Ik heb hem wat play-doh waaruit hij op gevoel een koe kleide. Dan was er nog Peter; met hem hebben we gedanst. Er was mr. Master Cheater, met wie een paar andere vrijwilligers spelletjes speelden. Er was ook een vrouwtje die zichzelf 2 uur lang heeft vermaakt met play-doh. Heel schattig was het.

Vanavond laatste vrijdagavond, dus ik ga er zover mogelijk een feestje van maken! Have a nice weekend xxxx

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!