annenaarzambia.reismee.nl

Dag 23: tijd voor afscheid

Vanochtend mijn allerlaatste werkdag als vrijwilliger gehad en dus het allerlaatste ochtendproject gedaan. Na 3 weken is er een eind gekomen aan mijn periode als vrijwilliger. En wat een fantastische 3 weken waren dat. Ondanks dat ik de laatste week niet helemaal mee heb kunnen draaien, heb ik genoten van elke minuut. De kinderen geven me een lach op mijn gezicht. Met zo weinig kan je hier zoveel betekenen. De Happy Africa Foundation doet hier geweldig werk.

Vanochtend dus mijn laatste ochtend in Libuyu met grade 4 vandaag. In mijn ogen de moeilijkste school vanwege het gebrek aan engels. Vandaag hadden we een iets ander programma dan normaal. Na de warming up met een spelletje "cat & mouse" en een rondje "do like I do" en de stretching hebben we de groep onderverdeeld in 3 gelijke groepen. Het was een soort circuit. Bij de ene stop kregen ze les over het hart en de bloedsomloop en hoe het belangrijk is om goed te eten en wat daarvan belangrijk is voor sport. Dus; wat gebeurt er met het lichaam tijdens lichamelijke activiteit? Het is heel belangrijk voor de kinderen om hun lichaam te leren kennen. Ze waren zeer gechoqueerd toen ze hun eigen polsslag konden voelen. De andere stop was een spel dat het mijnenveld heet. Daarbij wordt één persoon geblinddoekt en de twee anderen uit het team moeten hem door het veld leiden zónder dat de geblinddoekte persoon op een "mijn" trapt. Heel goed spel voor duidelijke communicatie en teamwork. Het laatste spel was chinese muur, een tikspel. Ze luisterden vandaag erg goed en het was een leuke ochtend. Terug thuis moesten we afscheid nemen van Jayme, Elisa, Anton en Jeanine. Er waren wat tranen hier en daar, maar mogelijk zien we ze nog eens! Het afscheidsritueel gaat hier als volgt; de laatste foto's worden genomen, er wordt afscheid genomen, tranen gelaten, dan gaan ze de bus in en wordt er 2x getoeterd, waarna de achterblijvers muzungubus roepen, dat herhaalt zich en daarna rijdt de bus weg.. see you soon!

De rest van de dag is een rustdagje en vanavond wordt er weer een movienight georganiseerd met vandaag de film; beauty and the beast. Nog even genieten van de laatste daagjes Afrika! Kusss

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!