annenaarzambia.reismee.nl

Dag 25: the end

Laatste keer wakker worden in het prachtige Zambia... Laatste keer ontbijt met de leukste vrijwilligers & laatste keer safari. Want ja hoe kan je je avontuur in Zambia beter afsluiten dan eindigen met een safari. Dat is precies wat ik deed. Om 6:45 werd ik opgehaald door een safari jeep op weg naar Mosi-oa-Tunya National Park. Dat was me een koud ritje zeg (zo'n 10 graden met een koud windje). Het was een walking safari, dus we werden gedropt en liepen samen met een gids en een gewapende wildlife politieagent voor de veiligheid. Het duurde even voordat we dieren zagen, maar uiteindelijk na 3 uur lopen hadden we dan eindelijk de rhino's, oh neushoorns bedoel ik, gevonden. Ze hadden zich goed verstopt, maar het was een vrouwtje een baby'tje van 6 maanden en een mannetje. Groooooot zijn ze met mega hoorns! Verder hebben we giraffen, zebra's, impala's, gnoes, apen, een krokodil en veel insecten en vogels gezien. Misschien nog wel meer dieren, maar die ben ik dan even vergeten. Terug thuis, tijd voor afscheid, althans dat dachten we. Zij zouden naar het middagproject gaan en niet optijd thuis zijn om mij uit te zwaaien. Traantjes overal, maar it's not a goodbye forever!! Nou afscheid genomen, maar toen bleken sommigen toch optijd terug te zijn; kortom afscheid nummer 2. Conor, de baas van livingstone backpackers, gaf me een lift naar het vliegveld. Hij komt regelmatig in Amsterdam, dus ook hem zal ik nog wel een keer zien. Nu op het vliegveld en over een klein half uurtje (18:00) vertrekt het vliegtuig richting Nairobi. Het grote avontuur is tot een eind gekomen. Wat heb ik het naar mijn zin gehad en wat heb ik ontzettend genoten. Ik heb veel geleerd, super toffe mensen van overal in de wereld ontmoet en bovenal mijn steentje bij kunnen dragen aan de ontwikkeling van deze prachtige gemeenschap.

Morgen om 7 uur 's ochtends land ik als het goed is weer op Nederlandse bodem. See you soon!

Reacties

Reacties

Tjebbe

Mooie reis, mooie blog, mooie meid

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!