annenaarzambia.reismee.nl

Dag 14 & 15 weekend: safari!

Weeekend!! En dit weekend stond er de one day one night safari op het programma in Chobe National Park, te Botswana. Oftewel slapen tussen de wilde dieren. Na het korte nachtje van 3 uur stond om 7 uur de taxi klaar om ons naar de grens van Botswana te rijden. We waren met z'n 8en. Na de paspoortcontroles etc werden we met een speedbootje de Zambeziriver overgevaren. We kregen wat koffie en thee en een muffin in een huisje daar. Om 10 uur begon de boatsafari op de Chobe river. Op een boot met een tourguide gingen we opzoek naar dieren. Na niet al te lange tijd zagen we de eerste hippo. Wat zijn die beesten toch óntzettend groot. We zagen impala's, kudu's (engelse naam denk ik), olifanten, waterbuffalo's en krokodillen. We zagen zwemmende olifanten, kuddes olifanten met kleintjes, vogels en een praaaaachtig landschap. Om half 1 gingen we terug naar het restaurant achtige dingetje, waar lunch voor ons klaar stond. Om half 2 begon de gamedrive. Met zijn 8en + 2 Australiërs zaten we in een safari jeep (oh, +onze tourguide Leo). De eerste dieren die we tegenkwamen waren de impala's, soort hertachtige beesten. We waren heel dichtbij dus konden prachtige foto's maken. Ook de olifanten waren overal en heel dichtbij. We zagen giraffen, een paar zebra's en aapjes.

En rond 5 begon de zon onder te gaan... w a u w. Het is denk uit veruit de mooiste zonsondergang die ik ooit heb gezien. De combinatie van het prachtige landschap met de dieren en de natuurgeluiden maakten het maaaaaagisch. Helaas geen leeuwen of luipaarden kunnen spotten, maar dat maakte het niet minder leuk. Om kwart voor 7 kwamen we aan in het kamp. Tenten stonden klaar, kampvuur stond aan en na de veiligheidsregels doorgenomen te hebben, was het tijd voor avondeten. Het was letterlijk midden in de jungle; het toilet was een gat in de grond met een schepje en een zeil eromheen en de douche was een soort gieter. Toen we rond het kampvuur zagen hoorden we de leeuwen in de verte brullen. Ik deelde de tent met Elisa. Zij werd helaas onwel in de avond, mogelijk door het eten.

De volgende ochtend werden we om 5:45 wakker gemaakt voor de ochtend gamedrive. De twee Australiërs deden er nog een dag achteraan dus wij werden uit het park gereden en toen we op de mainroad reden, zagen we daar opeens een hyena, heel cool. Daarna zijn we naar huis gegaan om vervolgens de rest van de dag wat uit te rusten en bij te slapen. In de avond zijn we wel nog even uiteten geweest aan de zambeziriver, maar om half 10 sliep ik als een roosje. X