annenaarzambia.reismee.nl

De reis en dag 1

Vandaag was het dan zover; het grote avontuur ging beginnen! Om 4 uur thuis vertrokken na een gestrest ochtendje inpakken (ja, ik moest nog beginnen). Papa en mama hadden me afgezet op het vliegveld, en toen stond ik er opeens alleen voor. Na de tijd op het vliegveld overleefd te hebben, was het tijd om in te stappen; op weg naar Nairobi (Kenia). Ik zat aan het raam dus ik kon mooi naar buiten kijken. Het eten in het vliegtuig was niet helemaal mijn ding, maar het kon ermee door. Verder veel geslapen en na 8 uur vliegen landde ik in Kenia. Daar moest ik overstappen en na nog een vlucht van 2.5 uur kwam ik, moe en enthousiast, eindelijk aan in Zambia! Ik werd daar opgewacht door een taxi van Livingstone Backpackers.

Meteen werden de verschillen duidelijk; weinig geasfalteerd, overal lopen mensen over straat en, ook even wennen, ze rijden hier links in plaats van rechts. Nou eenmaal aangekomen, 10 uur sochtends, de eerste paar vrijwilligers ontmoet. Heel gezellig! Na nog wat uurtjes slapen en opfrissen ben ik samen met een paar andere vrijwilligers pizza gaan eten ergens in de buurt. Ontzettend mooie plaats met loslopende apen, veel muggen, heel veel muggen, insecten en salamanders. We hadden prachtig uitzicht over de rivier. Je kon vanuit daar al wat van de mist van victoria falls zien. Zo sloot ik de eerste avond gezellig af, onder het genot van een lekkere pizza en een mooie zonsondergang. Morgen gaat het echt beginnen; tijd voor de introductie!

Reacties

Reacties

Tjebbe

Goed begin is het halve werk ! Succes gewenst.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!